.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قانون انتخابات شوراها برای کاندیداها تغییر می‌کند
بر اساس اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس کسانیکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر می خواهند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند، باید از سابقه و تجربه کاری مشخص برخوردارباشند اما میزان تجربه کاری هنوز نهایی نشده است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از اصلاح قانون شوراهای شهر پیش از انتخابات سال ۹۶خبر داد وگفت: بر اساس اصلاحات انجام شده افراد با سوابق مشخص و متخصص از حق ورود به شورا برخوردار خواهند بود .


کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص آخرین تغییرات و اصلاحات قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به اجبار باید تغییراتی صورت گیرد به ویژه در بخش انتخابات، هیات‌های اجرایی، معتمدین سر صندوق ها و تبلیغات انتخاباتی اصلاحات ضروری است .


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ماده 26، 27 و 27 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در حال اصلاح است، تصریح کرد: این سه ماده قانونی در خصوص شرایط انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت نام، داوطلب شدن اعضاء هیأت‌های اجرائی و نظارت بر انتخابات شوراها و محرومیت افراد از داوطلب شدن به واسطه مقام و شغل خود برای شوراهای اسلامی است که به منظور چارچوب‌مدار شدن شوراهای شهر و روستاها اصلاح خواهند شد .

 

وی یادآور شد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس کسانیکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر می خواهند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند، باید از سابقه و تجربه کاری مشخص برخوردارباشند اما میزان تجربه کاری هنوز نهایی نشده است .

 

کولیوند ادامه داد: انتخاب اعضای شوراها بر اساس کرسی بندی مشخص نیز پیش‌بینی شده بود به این صورت که کرسی های مختلف عمران، شهرسازی، رفاه  و فرهنگی در نظر گرفته شود و داوطلبان از ابتدا در کرسی مورد نظر انتخاب شوند اما این موضوع در کمیسیون رای نیاورد .

 

 وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شد، گفت: با توجه به سیاست‌های مذکور و پس از ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت، تمام فصول قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بازنگری خواهد شد .

 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی معتقد است: مجلس با درنظر داشتن اصلاحات جدی در لایحه جامع انتخابات و شکل‌گیری تغییرات اساسی، اصلاحات در مورد ورود افراد متخصص و باتجربه به شوراها در مواد مذکور قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور را پیش از انتخابات سال 96 به تصویب خواهد رساند.
منبع : خانه ملت


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.